DocSchool

Showing all 14 results

  • Amintiri din copilărie

    Amintiri din copilărie

    Un prieten din copilărie al regizorului Mukul Haloi îmbracă o uniformă împrumutată şi pozează în rebel ULFA (Frontul Unit de Eliberare al Assamului). Altcineva deschide un vechi jurnal. Alţi prieteni repetă o piesă din copilăria regizorului. Este recitat poemul unul rebel ULFA. Documentarul dă startul unei călătorii ce retrezeşte amintirile unui copil ce a crescut în Assam în anii ’90, o perioadă dificilă dominată de încercările Frontului de a obţine independenţa de India. V‭iolenţa, moartea şi dispariţiile suspecte îşi fac frecvent apariţia în poveştile acelor ani. Filmul pune laolaltă şi reconstruieşte fragmente ale acestor amintiri ale prietenilor, părinţilor şi rudelor regizorului, readucând la viaţă acele vremuri tulburi.

    Mukul Haloi • India • 2019 • 69′

  • Angor Pectoris

    Angor Pectoris

    Montând laolaltă imagini din România contemporană, imagini de arhivă şi fascinante dosare compilate de serviciile secrete române în timpul Războiului Rece, Sophie Dascal realizează un portret ambiguu al unui bunic misterios. Rezultatul devine o refleţcie mai largă asupra identităţii, a amintirii şi a transmiterii traumelor suferite în timpul unui regim politic totalitar.

    Sophie Dascal • Elveția • 2018 • 29′

  • Curierul

    Nick este un tip obişnuit din Rusia. Se duce la facultate, iese cu iubita şi se dă cu skateboard-ul. Dar are un secret: este dealer de marijuana. Piaţa drogurilor din Rusia este periculoasă. În fiecare zi, Nick ascunde iarbă pe stradă, fuge de poliţişti, se ceartă cu iubita şi amână să le spună adevărul părinţilor. A început să distribuie droguri ca să-şi plătească studiile şi să-şi cumpere o ghitară. Dar va reuşi el să-şi împlinească visurile?

    Maria Tikhonova • Rusia • 2019 • 29′

  • Dincolo de dragoste nu e neapărat ură

    Un secret întunecat se ascunde sub podelele casei pe care patru fraţi au de gând să o vândă. În acest documentar personal, echilibrul precar al familiei şi ecourile poveştii unuia dintre membrii ei sunt alternativ în centrul atenţiei. Amintirile celor patru copii sunt prezentate într-un context oniric, în care ei ajung să-şi înfrunte trecutul dificil.

    Hadas Hechter • Israel • 2019 • 28′

  • Fiul tatălui meu

    Fiul tatălui meu

    Gershon şi Moshe au venit din Rusia în Israel în urmă cu 15 ani şi în cele din urmă s-au stabilit într-o casă din cartierul Kiryat Moshe din Ierusalim. Gershon este un lider spiritual carismatic care îşi ocupă timpul îndrumând discipoli din întreaga lume. Moshe, fiul, îl observă de la distanţă, încercând să-i calce pe urme. Dar Moshe îşi examinează şi lumea interioară şi visează la ziua când îşi va face propriul rost în lume.

    Hillel Chaim Rate • Israel • 2019 • 32′

  • Hotelul lui Alfred

    Hotelul lui Alfred

    Alfred administrează un hotel din Pădurea neagră, într-o regiune unde turiştii nu se grăbesc să vină. Programul său zilnic este caracterizat de o lentoare flegmatică. Aproape că nu iese din casă şi nu visează la vremuri mai bune din trecut. Cu cât petrecem mai mult timp cu el, cu atât viaţa lui pare mai greu de suportat. Şi totuşi, iată că sunt şi momente neaşteptate în care Alfred reuşeşte să-şi găsească pacea interioară. Constanze Klaue, Phlipp Fussenegger • Germania • 2019 • 45′

  • Înapoi

    Înapoi

    Criza refugiaţilor surprinsă într-o singură noapte, printre mulţimile epuizate de migranţi în căutare de muncă şi refugiaţi care persverează în încercarea lor de a avea o viaţă mai bună. În faţa Departamentului Imigrări din Tel Aviv sute de oameni se aşază la coadă noapte de noapte pentru a fi siguri că sunt în faţă la începerea programului. Cei mai mulţi nu vor intra în clădire, iar cei care intră vor avea de înfruntat un proces birocratic ce nu le garantează deloc succesul.

    Dana Gelman • Israel • 2018 • 17′

  • La căpșuni

    La căpșuni

    Lenuţa este o mamă singură din România. Viaţa ei este departe de a fi uşoară, dar găseşte timp şi energie să se ocupe de cele mai mici unghere din oraş. Programul ei zilnic va fi dat în curând peste cap, căci Lenuţa trebuie să-şi înveţe fiul, pe Alex, să îşi facă singur un rost în viaţă. Lenunţa refuză să plece sau să renunţe şi e gata să îşi asume un risc major pentru ca viaţa ei şi-a celor dragi să fie mai bună.

    Simon Frey, Priscilla Rasyid • Romania • 2018 • 18′

  • Părinților mei

    Părinților mei

    Fiică a unor imigranţi portughezi în Luxemburg, Melanie Pereira descoperă trecutul părinţilor cu ajutorul casetelor video pe care aceştia le-au înregistrat pentru a-şi documenta experienţele din noua ţară. Suntem martorii acestor experienţe şi le descoperim provocările, observând în acelaşi timp eforturile autoarei de a se adapta în lipsa părinţilor la o ţară în care nu s-a născut şi nu a crescut.

    Melanie Pereira • Portugalia • 2018 • 29′

  • Piele crăpată

    Piele crăpată

    O întâlnire poetică plină de emoţie între regizoare şi alţi suferinzi de psoriazis. Mesajul îi reprezintă pe cei aproximativ 125 de milioane de oameni de pe glob care suferă în tăcere chinul secret al unei suferinţe pe cât de vizibile, pe atât de adânci. Filmul explorează pielea ca pe o metaforă a puterii, a credinţei, a sentimentului de apartenenţă şi a alienării, un prim pas hotărât ale unei călătorii vindecătoare.

    Lidija Burcak • Elveția • 2019 • 25′

  • Poetul meu

    Poetul meu

    “Vocea ta este în înregistrări / Faţa ta este în fotografii
    Dorul pe care îl simt pentru tine / M-a făcut să mă întorc în Coimbra
    Astăzi, mă întreb ce a rămas din tine acolo.”
    Prin reîntoarcerea la locuri din trecut şi întâlniri cu noi oameni, poeme şi cântece, dorul îl ajută pe Hugo să-şi reviziteze amintirile legate de tatăl său decedat.

    Hugo Portea Larisch • Belgia • 2018 • 20′

  • Sanctuarul invizibil

    Sanctuarul invizibil

    În Kyoto, fosta capitală imperială a Japoniei, Masayo Fujio şi Nobuko Takahashi îşi trec în revistă viaţa chinuitoare. Prin poveştile lor, sincronizate cu cea a cartierului Suujin, iese din nou la suprafaţă trecutul unei comunităţi japoneze invizibile care este discriminată chiar şi în ziua de azi: comunitatea Burakumin, descendenţii unei caste de paria din epoca feudală, a îndurat forme cumplite de ostracizare de-a lungul timpului.

    Sayaka Mizuno • Elveția • 2019 • 31′

  • Strădaniile unui imbecil inteligent

    Strădaniile unui imbecil inteligent

    În timp ce întrebările filozofice nu-i dau pace, regizorul încearcă să înţeleagă lumea bizară şi frustrantă în care trăim. Alege să consulte textele fostului său profesor care a avut o influenţă ieşită din comun asupra lui. Va încerca să conteste filozofia profesorului şi să găsească una nouă care să i se potrivească.

    James Chehab • Liban • 2018 • 24′

  • Video de familie

    Video de familie

    Un singur video de familie mi-a rămas de la părinţi. Descoperirea lui după aproape 20 de ani m-a făcut să-mi dau seama că eu şi sora mea nu am vorbit niciodată despre pierderea lor. Am crescut cu bunicii noştri într-un ghetou ruso-german din Germania rurală. Vreau să aflu mai multe despre sentimentele surorii mele. Şi vreau să-i spun ce simt eu. (Andreas Boschmann)

    Andreas Boschmann • Germania • 2018 • 29′