Non-competitive

Showing 1–20 of 24 results

  • Blue Boy

    „Ce planuri ai în seara asta? Mă vrei? Ne-am putea distra pe cinste împreună…” Şapte lucrători sexuali români din Berlin sunt specializaţi în satisfacerea clienţilor de acelaşi sex. Acceptă să li se facă poze şi să fie înregistraţi şi apoi reacţionează auzindu-se vorbind despre experienţele lor profesionale. Aparatul de filmat devine un client şi subliniază sugestiv inevitabila performativitate a unor astfel relaţii de putere.

    Manuel Abramovich • Argentina • 2019 • 19′

  • School of Seduction

    Cursuri de seducţie

    În Cursuri de seducţie întâlnim trei tinere din Rusia, Diana, Lida şi Vika. Locuiesc în Sankt Petersburg şi scopul lor este să-şi găsească un soţ care să le ofere o viaţa mai bună. Dar cum să reuşeşti asta într-o ţară unde numărul bărbaţilor este semnificativ mai mic decât al femeilor? Aici intră în scenă psihologul Vladimir Rakovsky, a cărui Şcoală de seducţie oferă cursuri costisitoare pe tema “Cum să seduci bărbaţi bogaţi”. Dar cursurile chiar au efect?

    Alina Rudnitskaya • Danemarca • 2019 • 98′

  • Între Chin și Amin

    Între Chin și Amin



    Toma Enache • • N/A • 90′

  • Jonathan Agassi mi-a salvat viaţa

    Jonathan Agassi, unul dintre cele mai populare staruri porno gay, şi-a clădit faima şi succesul pe ceea ce este considerat un tabu global, dar râvnit în secret de mulţi. O incursiune intimă în lumea pornografiei şi a sexului pe bani, dar şi în relaţia unică dintre o mamă şi fiul ei, filmul redefineşte concepte familiare, prezentându-ne un singuratic aflat în căutarea iubirii şi a relevanţei, dar condamnat la un stil de viaţă destructiv. Regizorul Tomer Heymann l-a urmat pe Agassi timp de opt ani – atât în Berlin, oraşul său adoptiv, cât şi în Tel Aviv, unde acesta petrece timp cu mama sa – ajungând la o perspectivă privilegiată ce-i permite să exploreze relaţia dintre realitate şi dorinţă.

    Tomer Heymann • Israel • 2018 • 106′

  • We Were All to be Queens

    Ne era scris să fim regine

    O călătorie autoetnografică printre casetele video ce au supravieţuit din copilăria regizoarei. Filmul chestionează resorturile sociale ce se pun în mişcare încă din frageda copilărie pentru ca o fată să devină femeia perfectă, în contextul paradei Las Fallas din Valencia, unde obiectificarea tinerelor este deplină. Dar reginele, castelele şi prinţii dispar ca prin minune, lăsând loc liber femeii mature.

    Ana Catalá • Spania • 2019 • 24′

  • NETSILIK ESKIMO SERIES

    Netsilik Eskimo Series



    • • 1967 • 53′

  • Noaptea cea mare

    Împreună. Pentru toată viaţa. Cine e în stare de asta? Cine îşi doreşte asta? Ceea ce azi nouă ni se pare o ciudăţenie, în generaţia bunicilor noştri era ceva mai mult decât firesc. Acest documentar prezintă patru cupluri din Japonia, SUA, India şi Germania, toate patru sărbătorindu-şi deja a 60-a aniversare împreună. Avem acces la o experienţă amuzantă şi relaxată, care ne dezvăluie secretele dragostei şi, nu în ultimul rând, ale unei relaţii pe termen lung.

    Yasemin Şamdereli • Germania • 2018 • 93′

  • Nu mă atinge-mă



    Adina Pintilie • Germania • 2018 • 125′

  • O gospodină perfectă

    O gospodină perfectă

    În timpul adolescenţei petrecute în Israel, Jane nu s-a conformat niciodată tradiţiilor patriarhale împărtăşite de familia ei. A refuzat să se mărite şi s-a înrolat în armată, după care a studiat regie. La 38 de ani rămâne însărcinată şi se întoarce în sânul familiei cu o cameră de luat vederi, încercând să treacă peste anii de tăcere şi să-şi înţeleagă mama, pe sine însăşi şi relaţia lor imposibilă. Lipsită de temeri şi dând dovadă de spirit atât în confruntarea cu familia, cât şi în modul cum se expune, Jane pune în balanţă decizia ei de a deveni o femeie independentă şi aşteptările familiei ca ea să le respecte sau măcar să le accepte obiceiurile. Poate că Jane îşi dezaprobă mama în mai toate situaţiile, dar filmul este şi o ocazie de a lua în considerare perspectiva acesteia. Jane Bibi • Israel • 2018 • 73′

  • O luna din viata lui Ephtim D.

    O lună din viața lui Ephtim D.

    Ephtim D., 73 de ani, fost poştaş, acum pensionar, trăieşte împreună cu soţia lui într-un apartament de trei camere într-un cartier din Sofia. Ca vechi socialist, este complet derutat de “nebunia” democraţiei şi de incertitudinile tranziţiei. Adunate, pensia lui şi a soţiei lui abia dacă ajung la 66$. Ephtim duce o luptă continuă pentru menţinerea bugetului familiei pe linia de plutire. Strategia pe care şi-a făcut-o pentru a supravieţui se bazează pe două componente vitale: asistenţa medicală gratuită şi masa de prînz de la cantina socială. Acest portret al unui pensionar bulgar se profilează pe fundalul disperării generale şi al nostalgiei pentru trecutul comunist.

    Dontchev Antonii , Balikci Asen • Bulgaria • 1999 • 56′

  • O mie de fete ca mine

    Khatera are 23 de ani şi se opune familiei şi tradiţiilor afgane cerând dreptate după 13 ani de abuzuri sexuale din partea tatălui ei. Iniţiativa aruncă lumină asupra sistemului juridic local, care eşuează adesea să protejeze femeile, iar perseverenţa eroinei în a se face auzită dovedeşte că unica soluţie pentru a-ţi învinge frica este să acţionezi. Aflăm că, atunci când comunitatea refuză să te asculte, unica reacţie posibilă este să strigi mai tare.

    Sahra Mosawi-Mani • Afganistan • 2018 • 81′

  • Until Porn Do Us Part

    Până când pornoul ne va despărţi

    Eulália are 65 de ani şi este foarte conservatoare. Află cu stupoare că fiul ei emigrat în Germania a devenit Fostter Riviera, un star al filmelor erotice gay. Iniţial dezgustată, Eulália alege să-şi ignore valorile, aşteptările şi percepţiile şi începe o călătorie mai mult decât emoţionantă la sfârşitul căreia speră că-şi va înţelege mai bine fiul. Femeia se foloseşte de calculator şi Facebook pentru a obţine informaţii şi pentru a comunica, iar dorinţa ei de a afla mai multe o face să acceseze site-uri surprinzătoare şi să întâlnească oameni pe care altfel nu i-ar fi cunoscut niciodată. Mai mult, îşi lansează provocarea de a-l vedea pe Fostter performând pe scenă la un târg erotic portughez…

    Jorge Pelicano • Portugalia • 2018 • 75′

  • Pentru un loc de muncă

    Panayiota are 37 de ani, e casnică şi nu ştie să scrie şi citească. Are parte de o viaţă liniştită alături de soţ şi de copii într-un cartier modest din Atena. Ca să ajute familia în nevoie din cauza recesiunii economice, Panayiota se angajează pentru prima oară în viaţă ca femeie de serviciu într-un mall. În ciuda mediului dificil de la lucru, femeia se eliberează din monotonia de acasă şi treptat ajunge să se bucure la muncă de un respect pe care familia nu i l-a oferit niciodată. Când la serviciu încep concedierile, Panayiota va fi nevoită să îşi înfrunte încă o dată limitările. Dar ea nu mai este ca înainte şi acum are ceva de spus.

    Nikos Labôt • Grecia • 2019 • 90′

  • Rebels with a Cause

    Rebeli cu o cauză

    Dobrivoie Kerpenisan a ajuns în România pe 17 decembrie 1989, cu doar câteva ore înainte de închiderea granițelor. Era student de arta în Germania și a venit la Sânpetru Mare să-și viziteze bunicii. Ce s-a întâmplat în acest sat din apropierea Timișoarei în săptămâna de dinaintea Crăciunului 1989? Chiar din prima zi, tânărul fotograf a urmărit mulțimea cu aparatul său de filmat. A înregistrat pe peliculă revolta și anarhia din satul natal, proteste de masă, jafuri și zeci de trupuri grav rănite în Timișoara. Bazat pe fotografii rare și nepublicate până acum, noul său film documentar urmărește destinul protagoniștilor acelui moment istoric 30 de ani mai târziu. În cadrul întâlnirii, ei descoperă momente cruciale din viața lor în aceste fotografii istorice pe care le văd pentru întâia oară, retrăind curajul, frica și speranța din zilele lui decembrie 1989. Autorul prezintă o față prea puțin cunoscută a Revoluției Române prin intermediul câtorva istorii personale la sfârșitul „Epocii de Aur” a lui Nicolae Ceaușescu — un portret colectiv de eroi necunoscuți ai unei societăți în plină transformare.

    Dobrivoie Kerpenisan • • 2019 • 54′

  • Siberia din Oase

    Siberia din Oase



    Leontina Vătăman-Mărgineanu • Moldova • 2019 • 86′

  • Sons of Haji Omar

    Sons of Haji Omar



    David Newman • SUA • 1978 • 59′

  • Soția

    Tânăra Alfinaz are doi copii. O vedem pregătindu-se pentru o lungă călătorie. Soţul ei este închis pe viaţă şi Alfinaz este o soţie exemplară, întotdeauna supusă şi respectuoasă cu soţul ei. Îl aşteaptă şi speranţa ei că acesta va fi într-un târziu eliberat nu pregetă nicio clipă. Filmul discută supunerea unei femei în faţa soţului şi a lui Dumnezeu, un alt mesaj fiind credinţa nestrămutată în faţa tuturor obstacolelor şi resemnarea unei femei destinate să fie Soţie.

    Kirsten Gaynet • Rusia • 2019 • 64′

  • Tărâmul mierii

    Într-un sat macedonean uitat de lume, Hatidze, o femeie de 50 şi ceva de ani, îşi verifică stupii de albine sălbatice prinşi de stânci. În timp ce îngână un cântec din vechime, manevrează fagurii fără mănuşi sau costum de plasă. Acasă, Hatidze repară stupii, are grijă de mama ei căzută la pat şi uneori merge la oraş pentru a vinde mierea. Într-o zi, o zgomotoasă familie itinerantă face tabără lângă casa lui Hatidze, iar regatul liniştit al femeii va fi invadat de hărmălaia motoarelor, a şapte copii gălăgioşi şi a 150 de vite. Şi curând Hussein, liderul familiei, va lua o serie de decizii care ameninţă o dată pentru totdeauna stilul de viaţă al lui Hatidze…

    Tamara Kotevska, Ljubo Stefanov • Rusia • 2019 • 85′

  • The Professional Foreigner. Asen Balikci and Visual Ethnography

    The Professional Foreigner. Asen Balikci and Visual Ethnography



    Manfred Krüger, Rolf Husmann • Germania • 2009 • 60′

  • Through These Eyes

    Through These Eyes



    Charles Laird • Canada • 2004 • 55′

1 2