ro en

GARY CLARKE - O viață în spatele camerei

09.08.2021, ora 14:00, Sala Changes în Pavilion la Muzeul Astra, intrarea liberă

Gary Clarke este director de imagine nominalizat la Premiile Emmy. Este activ de mai bine de două decenii în cinema și televiziune, în producții de documentar, ficțiune, publicitate și filme independente. Numeroase producții pe care le-a filmat au câștigat premii prestigioase. Dintre documentarele laureate pentru care a lucrat fac parte lungmetrajul 37 uses for a Dead Sheep în regia lui Ben Hopkins (The Nine Lives of Tomas Katz, Simon Magus), Countdown to Zero regizat de Lucy Walker, o continuare a filmului câștigător de Oscar An Inconvenient Truth și Letters from Baghdad, un lungmetraj dramatizat despre viața Gertrudei Bell.

Gary a realizat imaginea pentru peste o sută de documentare în tot atâtea țări pentru BBC, Discovery Channel, Amazon Studios, Netflix, National Geographic, History Channel, PBS, ITV, ZDF și RTL.    Gary Clarke a pătruns cu succes în lumea artei dramatice și a fost nominalizat recent la Canadian Screen Award pentru Cea mai bună imagine într-o dramă sau serial dramatic pentru Gangland Undercover, un serial Cineflix pentru canalul History US. A filmat pentru The Aeronauts (pentru Amazon Studios, buget 40 milioane de dolari) și The Last Letter From Your Lover (International Box Office  959,147 dolari), în prezent distribuite în cinematografe.

La Astra Film Festival '21, Gary susține un masterclass cu titlul În căutarea realului: Etica documetarului dramatizat și discută despre prestigioasa lui carieră cu regizorul nominalizat BAFTA Liviu Tipuriță într-o sesiune hibridă în cadrul căreia atât publicul prezent fizic cât și cei conectați online vor avea posibilitatea de a pune întrebări.

MASTERCLASS GARY CLARKE, REGIZOR DE IMAGINE

Pe parcursul lungii sale istorii, documentarul dramatizat a fost una din cele mai populare dar si cele mai controversate forme de documentar. regizorii de film si televiziune sunt atrasi de aceasta combinatie de forme – cea dramatica si cea a documentarului - fie pentru a dramatiza evenimente reale, si in acest fel stimuland interes in subiecte prin empatia cu persoane si poveti reale, fie aplicand stil documentaristic unui continut fictive, pentru a-l face mai “real”.  Cu toate acestea , criticii și teoreticieni continuă să dezbată măsura în care aceste tehnici “ estompează limitele dintre faptul real și ficțiune ” și sacrifică acuratețea factuală pentru spunerea unei povești într -un mod dramatic.

Acest Masterclass este prezentat sub forma unei dezbateri despre etica acestui gen, cu implicarea participanților. Subiectul se extinde de la dramatizarea vieții eschimoșilor de către Robert Flaherty în “Nanook of the North” (1926), la filmul lui Peter Watkins ‘ Culloden’ (1964), la ‘ Thin Blue Line’ (1988) a lui Errol Morris și seria Netflix “I am a Killer” (Sunt un ucigaș) a cărei filmare am finalizat-o de curând.

Accesând acest website, ești de acord cu utilizarea modulului Cookies. Le folosim pentru a-ți oferi o experiență bună și pentru a folosi eficient site-ul.
Termeni și CondițiiACCEPTĂ